Inkråm

Bara jag som aldrig hört talas om detta ord? Om inte så kommer här en förklaring:

Inkråm används i olika sammanhang för att beskriva någots innehåll, d.v.s. något som finns i en bakelse, maträtt eller inälvorna i ett djur.


Inkråm används även inom ekonomin för att beskriva innehåll såsom exempelvis verksamhet eller inventarier i en firma. Inkråm förkommer vanligtvis som term i samband med att en firma till en annan överlåter hela eller delar av verksamheten utan att därmed överlåta firmans samtliga aktier (aktiebolag) eller andelar (handelsbolag).


Kommentarer
Postat av: Emmi

Inkråm. Det fick jag lära mig för nån månad sen vad det var när jag skulla GÖRA SEMLOR. Inkråmet ska blandas med mandelmassa och mjölk, så har du fyllningen. Det du.

2009-02-19 @ 15:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0