Hur var det nu med kattanten Elin?

Jo katterna har  lämnat mig nu och åkt hem till sin riktiga husse och matte. Det är allt lite tomt utan dem. Lägenheten känns livlös, som en luftmadrass utan luft ungefär.

Men någon kattant kommer jag nog aldrig bli, jag tycker helt enkelt de stökade lite för mycket. Visst de var inte så galma än men att ständigt behöva trampa i kattsand och jord och inte få sova i lugn och ro är inte så ball tycker jag.  

Men de höjer helt klart mysfaktorn i hemmet. Det är ju bara det att allt har sitt pris. Nu ska jag städa bort resterna efter dem (oj vad makabert det lät), katthåren alltså och återställa lägenheten till sitt vanliga skick.

Tack vare den nya Håkan-hypen som börjat sprida sig var jag bara tvungen att leta fram den gamla Känn ingen sorg för mig Göteborg-skivan. Med den på hög volym blir städningen genast lite muntrare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0