glamour is a girls best friend

I morse steg jag upp kvart i sju, hoppade in i duschen, klädde på mig och fixade mig lite. Sen tog jag på mig gummistövlarna, selade vovvarna (ja jag är ju taxvakt, trots det har jag inte lagt upp en enda bild, än) och gick ut i morgonluften. Efter morgonpromenaden baxade jag in hundarna i bilen och körde och lämnade dem på mormors "hunddagis". 

Förmiddagen spenderades i Malmö med heta diskussioner om kärlkramp och hjärtsvikt. Jag missade dock starten, eftersom jag hoppade på fel buss vid centralen och fick en 30 minuters sightseeing-tur i östra hamnen. Men busschaffisen var kul, han sa att jag bara skulle sitta kvar och långt om länge anlände vi faktiskt till södervärn. När jag klev av vinkade han glatt hejdå till mig. 

När skolarbetet var kirrat gick jag en sväng i stan och köpte på mig lite av varje. Hårklämmorna var jag bara tvungen att ha, de är nostalgiska. Nagellacket var på rea (12:50 kr). Hjärtana längst till höger är en disktrasa.

                             
              kylskåpsmagneter

Kylskåpsmagneten till höger kostade 5 kr och passar utmärkt i mitt kök (Anna-Karin fick en också, i inflyttningspresent). Magneten till vänster fick jag av Caroline när hon varit i Costa Rica, den är min finaste.

Jag köpte förrästen en lång, halvstor tunn, blå kofta på monki också. Den kanske åker på imorgon.

Eftermiddagen bjöd på varma jordgubbar, glass och kaffe hos Anna-Karin. Hennes nya lägenhet var så mysig, jag kände mig hemma direkt. Jag kan inte komma på varför, men den är bara så himla rätt. Där ska jag hälsa på ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0