chokladdoppade jordgubbar

Jag gick till teaffären idag, i mina stövlar med klack. I morse när jag skulle ta på mig ytterkläderna konstaterade jag att jag inte hade några vattentäta vardagsskor. Hål i stövlarna och tretornskorna läcker i sulan. Alternativen för torra fötter var stövlar med klack och så gummistövlar så klart. Men jag kände inte för röda gummistövlar. Det hade blivit för mycket tillsammans med den prickiga känningen. Så därför gick jag in i teaffären i stövlar med klack.

Att handla te i teaffär är trevligt. Två sorters te och en teburk var vad jag var ute efter. Jag slog till på en klassisk kinesisk teburk. Tesort 1 fick bli det säkra kortet citron och yoghurt. Tesort 2 däremot blev en bubblare, chokladdoppade jordgubbar. 

Damen vid disken förpackade mitt te och slog in burken i papper. Sedan stoppade hon allt varsamt i en påse, tvinnade ihop handtagen och räckte det hela över disken till mig. Lite gammeldags men mycket speciellt.

            te

Nu är det tea time! Gissa vilken sort jag är sugen på!?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad är det för stövlar med klack? Och den prickiga klänningen? Hördu dy dy.... har du hemligheter för mig?

2008-03-19 @ 12:53:45
URL: http://qarolinens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0