Köpenhamn

Igår tog jag mig samman och reste till min älsklingsstad Köpenhamn. Kasst väder, men det spelar ingen roll. Köpenham erbjuder alltid på inspiration, shopping och välbehag oavsett väder, temperatur eller årstid. Bara att dra på gummistövlarna som de danska pigerne och inte låta sig hindras av några vattenpölar.
  

Unga designstudenter ställer ut på Illum.


Bagel med hummus och en exotisk banandricka till lunch .


Det kryllade av turister. Jag fick agera turistfotograf åt ett amerikanskt par och en staty.


Pianomannen satt och spelade. Vacker melankolisk klang. 

Jag hittade en bok om Marilyn Monroe, full med bilder av den bedorande stjärnan. I övrigt blev det inte så mycket shopping. Jag gick mest runt och sög in inspiration från männiksor, affärer och atmosfären.

Älskling, när flyttar vi?

Kommentarer
Postat av: anders

imorgon? :)

2008-07-19 @ 23:09:48
URL: http://funderlig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0