fasta pågår

Första fastedagen. I hopp om att fräscha upp och rensa ur kroppen på onödiga gifter har jag gett mig på en 3-dagars-faste-kur. Jag har länge undrat om det kan ha någon märkbar effekt och har nu därför tagit tjuren vid hornen.

Först skulle man "trappa ner" vilket innebär att äta mindre än man normalt gör och helst mest frukt och grönt. Jag gick ut hårt och höll mig i princip bara till det och det gick förvånansvärt smärtfritt. Även dagen idag, alltså första fastedagen, började lätt. Drack vatten med glaubersalt som smakade fruktansvärt, framkallade spykänsla och startade vattenfall i tarmarna. Sen sög jag i mig örtte och joser stup i kvarten.

Kände mig stabil och hängde med Johan på en roadtrip. Först till polisen, Johan skulle förlustanmäla sin mobil. Sen Väla och fixa ny mobil. Jag ville också ha men nöjde mig med ett par spetsstrumpbyxor på rea. Slutligen hamnade vi på Maxi, jag var i akut behov av nya blomkrukor.

Efter lite buljong och örtte planterade vi om mina växter. En av dem fick till och med ett lyft med en blomsterpinne, som jag inte vet var Johan hittade, jag låtsades bara som om jag inte hörde att grenar knäcktes. Därefter kände jag mig fortfarande pigg så vi gick ut på en rask 1-timmes-promenad.

När man fastar ska man motioner och helst komma i svettning för att hjälpa utdrivningen på traven. Svettades gjorde jag och shit vilken pärs det blev. Musten gick bokstavligen ur mig (hehe, äppelmust är en av dryckerna jag lever på under kuren). När vi promenerat i cirka 30 minuter började det kännas som om benen gick av sig själva och medvetandet blev mer och mer frånvarande. Man jag kämpade på ändå.

Efter promenaden var jag dock tvungen att gå raka vägen hem och lägga mig och sova. Sedan fick jag ställa in besöket med jaccuzzibad hos mamma. Det kändes som värsta baksmällan, jag låg och tittade på tv i sängen utan att ens uppmärksamma vad jag såg eller hörde. Det kändes som om enda sättet att ta sig ur eländet var att avbryta fastan och gå till videobutiken och köpa godis. Som tur var vände det efter någon timme och jag kunde ta ett svettigt bad i badkaret istället med uppiggande oljor. 

Kvällens final blir nu skräckfilmen Rosemary's Baby. Är inte säker på att jag vågar se den själv men jag ska göra det ändå.

Most wanted just nu:
1 Anders
2 Glass 
3 Kanelbullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0