vilken härlig måndag det här var

Förmiddagen = föreläsning i etniska förhållningssätt. Flummigt, rörigt och ganska ogivande. Men det är nog ändå bättre att vara närvarande än inte alls. Jag inbillar mig att jag snappar upp en del även om jag inte lyssnar aktivt.

Tog pågatåget via Teckomatorp hem, långsamt. Jag lyssnade på Johnossi och Joy Division och tittade ut genom fönstret hela vägen (1 h och 10 min). Åkarp är andra stationen efter Malmö, Kävlinge består mest av gamla, röda tegelhus, intill ett fallfärdigt skjul precis efter Teckomatorp pickade en massa höns och det har tydligen kommit mycket nederbörd på sistone för jag såg en massa översvämmade vattendrag.

I Helsingborg köpte jag en solrosbulle på Athen, cyklade hem och åt upp den och drack kaffe till. Sen satte jag igång med hemtentan. Kom nästan ingen vart. Kvart över fem var det middag hos familjen Skoog. Jag promenerade dit i mina nya klack-skor. Enchiladas efter mitt eget recept men med Carolines touch, fantastiskt gott! Efter maten bjöd pappa Mats på "fin"-latte", den godaste jag druckit på länge. Mamma Monica hade ett mycket snyggt röd/rosa nagellack.

Jag var sugen på att titta på film. Caroline blev också sugen. Vi traskade till Videomix, hyrde This is England och köpte en stor godispåse. Vi gillade filmen, den var hemsk men vacker på samma gång, vi fick tänka efter. Den handlar om 12-årige Shaun som bor ensam med sin mamma sedan pappan dött. Shaun blir mobbad i skolan, men träffar på ett gäng skinheads som tar honom under sina vingar. Det är 80-tal och en kamp mellan gott och ont bryter ut.


                       image109

Innan Caroline gick hem målade vi naglarna. Mina är numera rosa/aprikosa, Carolines blev ljust turkos-glittriga.


Nu sitter jag här och funderar på att stanna uppe halva natten för att komma någon vart med hemtentan, fast att jag ska upp vid sex imorgonbitti. Jag koncentrerar ju mig bättre på natten, när tröttheten slår ut koncentrationssvårigheterna. Jag gör ett försök! Min franska musik håller mig sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0