tankeyrsel

Livet är så märkligt, så stort men ändå så litet. Å ena sidan är livet så vackert att tårar trillar ner för mina kinder av lycka men å andra sidan är det så fult att det gör ont och ilskan och sorgen inom mig tränger ut tårar ur mina ögon.

Ibland vill jag så mycket att det blir för mycket och resulterar i att jag inte får ett skit gjort. Då blir jag arg och vill ännu mer men får ännu mindre gjort. Det händer att jag blir yr av alla tankar som snurrar i mitt huvud. En toppenidé dyker upp och jag börjar smida planer, men innan jag tänkt färdigt poppar en ny fantastisk tanke upp och jag glömmer bort vad jag just tänkt. Fan också det som skulle blivit så bra.

En månads ledighet är nog orsaken till denna tankeexplosion i min hjärna. Men det är med skräckblandad förtjusning jag låter tankarna flöda såhär mitt i natten. Omgiven av levande ljus och vacker musik. För tillfället Lasse Winnerbäck, men tidigare Idol-Amanda (denna flicka berör mig som få).

Mina naglar är förresten jättefina nuförtiden långa, rundade och starka.

Nu får det vara nog med tankar, lite mer sömn kanske lindrar tankeverksamheten.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Allen da! Varfor dessa tankar? Det gar val bra for dig nu? Lite valbehovd ledighet och sen borjar plugget, det ar val bra? Jag skickar lite varma goa LUGNA semestervibbar till dig, jag hoppas att det kan stilla dina tankar!
PUSSPUSS!!!

2008-01-03 @ 01:08:35
URL: http://qarolinens.blogg.se
Postat av: EMMi

Ja, Elin, jag håller fullständigt med Carro! Du hinner ju med mer än många andra & ledighet är något du verkligen förtjänt av. Man behöver inte har fullt upp alltid, inget-gjort-dagar ska oxå få plats nånstans, det har du kanske inte tid med sen. Vad var det vi nu sa? Ingen stress? Remember?

2008-01-03 @ 17:29:49
URL: http://ausgeflippt.blogg.se
Postat av: Elin

Jamen brudar jag har inte klagat, bara skrivit lite om vad som försigår i min hjärna. Såhär är det allt som oftast, mer eller mindre, just nu lite mer. Det är väl av den anledning jag gärna tar på mig mycket och slipper alla tankar. Men trots allt njuter jag ändå av att vara ledig nu, det är skönt sålänge jag vet att det snart kommer något nytt. Det är ju så jag är, så det så!

2008-01-03 @ 19:36:59
URL: http://babyjanes.blogg.se
Postat av: Caroline

PUSS Allen!

2008-01-04 @ 02:03:25
URL: http://qarolinens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0