skk-student är vad jag kallar mig

Från och med idag är jag en så kallad skk-student (sjuksköterskestudent).

             image100
              Bilden är hämtad från denna blogg Diagnos.

- Vad har du för förväntningar på denna utbildning?  Varför vill du bli sjuksköterska? Och då räcker det inte att säga att det är för att man vill arbeta med människor, sa den äldre damen och sjuksköterskan som var vår lärar idag, under klassens första möte.

Gissa om jag började ångra att jag satt där jag satt. Men jag tog mig samman och svamlade lite om att jag tycker att människokroppen är himla spännande och intressant.




Eftermiddagen spenderades i Malmö med ett par nya klasskamrater. Det kändes mer relevant än "kårinformation" i fyra timmar. Fika och lite shopping hade vi för oss. Återigen spanade jag efter en basker, tydligen inte helt vanliga i detta nu. Men till slut fann jag den, en mörkröd. En tax-brosh och ett par hårklämmor fick också följa med hem till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0