askfetisch

Rena lyxfrukosten bjöd mormor på igår, grahamsbullar (hembakta), tekakor, bröd, massor av pålägg och kaffe. Vi pratade sjukvård, mormor berättade om när hon legat på sjukhus för njursten på 40-talet och folk i byn (Påarp) trodde att hon var död. Sedan tittade vi på gamla kort och mormor berättade utförligt om olika frisyrer hon har haft.

Jag älskar att titta på gamla saker och få höra historier bakom dem och kanske fantisera lite själv. Det var nog detta intresse som låg bakom drömmen om att bli arkeolog när jag var ungefär 9 år.

            skotskrutig ask

När jag öppnade ett skåp hos mormor fick jag syn på en skotskrutig ask, den innehöll en massa nålar, medaljer och knappar som morfar samlat på sig genom åren. Han var en riktig samlare, morfar. Den skotskrutiga träasken fick följa med mig hem och det fick även en annan svart träask med en vacker guldig fågel på. 

           svart ask med fågel

Åå vad jag tycker om mina nya askar, nu ska jag bara komma på vad som ska få flytta in i dem och var de ska placeras. Det blev himla festligt igår trots allt!

          negerbollar

Nu ska jag äta negerbollar (det heter så i min värld men jag är inte rasist!) och dricka kaffe. 

Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja, det heter negerboll! Jag har haft den diskussionen TRE gånger den senaste veckan! Bilden & texten på min blogg hör inte ihop, men det är inget "dolt budskap" med texten, jag hade bara inget att skriva :)
Puss

2008-01-31 @ 12:55:06
URL: http://qarolinens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0