allt gott för något ont med sig, eller?

             hus vid vattnet

Onsdagen i Köpenhamn var hur toppen som helst. Började vistelsen med en latte macchiato på Nørrebro. Sen spanade jag in några secondhandaffärer där, mest för inspirations skull. Jag tyckte kläderna var rätt dyra och inte så fina men helt klart spännande att titta på. Efter denna goda start var shoppingen hejdlös. Prommenerade bort mot Strøget men hittade några balla affärer på vägen, bl a en kombinerad kläd- och inredningsaffär med en livs levande tax som fick några klappar, en stor affär full med prylar från Kina och Flying A (som jag inte visste låg där den låg). Runt Strøget snokad jag upp några andra affärer jag hört talas om. Jag var i Marc Jacobs-affären, om jag var rik skulle jag shoppat där.

I klädväg blev den en blå stickad kofta fån Flying A och en svart pennkjol från Mango. I "kraffs"-väg blev det desto mer, bl a boken Goddes Guide som tipsar om preis allt från skönhet till hur man överlever på en fesival-camping, ett vackert paraply, en rosa kinabörs, små söta askar, en röd pappväska med vita prickar och slutligen en hel del te. 

             shopping
 
Nöjd med min dag begav jag mig till Nørreports station, väl där förändrades allt. Till min fasa upptäckte jag att min väska öppnats och min börs med mitt danska VISA-kort var borta. Jag blev chockad! Helt plötsligt kände jag mig ensammast i hela värden fast att det vimlade av människor runt mig. Jag blev tvungen att ringa till mamma som fick hjälpa mig att spärra kortet.




Idag har Emmi och jag varit på Framtid. Jag hittade ett likörglas men var tvungen att köpa tre. Ett ska få stå i min nya hylla med lite smycken i, de andra två ska det bjudas likör ur.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0