sjuk i kroppen

Varm&kall, utslagen och snorig. Nyponsoppa, halstabletter och te. Jag är sjuk!

Om jag ligger i sängen eller på soffan, under filten och med P3 (ej P3 Populär) på, så mår jag ganska bra. Därför gör jag det och passar dessutom på att utnyttja läget med lite brainstorming och idékläckning. 

Jag skulle vilja baka kanelbullar och morotsmuffins. Jag vill baka något med glasyr, det verkar trevligt att göra. Såfort jag slutat sprida smitta ska bullmamman i mig kliva fram.

I förmiddags utökade jag min musiksamling med några svensktoppar som jag länge saknat. Till favoriterna hör Papaya Cocnut med Kikki Danielsson och Fyra bugg och en coca cola med Lotta Engberg. Min dansbandsgen har börjat kräva plats. En annan kär gammal dänga jag hittade av en slump är denna:

          

Fattigt bildspel jag vet, men lyssna på inledningen är det bara jag som går igång?

Nu vill jag ha fest och spela min härliga musik, förfest och kanske efterfest. Det var ungefär 17 år sedan jag var på efterfest, bad!

Emmi och jag ska på bokrea på tisdagnatt, det ska bli spännande. Jag har kikat i lite tidningar och hittat massor av böcker jag skulle vilja ha. Inga "läs"-böcker då, utan mer fakta-böcker i populärkulturchangern, med fina bilder och fotografier. Handla böcker mitt i natten, galet!  

Nu är det dags att vila.

Kommentarer
Postat av: emmi

Åh Elin! Jag tittade alltid på Lassie hemma hos farmor när jag var liden. Sen trodde jag att alla bordercollies hette Lassie. Jag var clever som barn.

2008-02-21 @ 18:46:41
URL: http://ausgeflippt.blogg.se
Postat av: Anonym

poor baby...krya på dig darling:)

2008-02-22 @ 20:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0