nattäventyr på akademibokhandeln

Om man är uppe vid den här tidpunkten på dygnet är det oftast för att man dricker alkohol, arbetar, panikpluggar eller har sömnproblem.

Men just idag är det lite fler svenskar än vanligt som ännu är vakna. Anledningan är att landets bokhandlar smygstartar den årliga bokrean just i natt.

Emmi, Dennis och jag såg det hela som ett litet spektakel som bara måste upplevas. Även om vi inte är några bokmalar, inte över huvud taget (eller Dennis är tydligen, men inte Emmi och jag). Men bokrean har tydligen någonting för alla, särskilt för dem som gillar att fynda (och det är ju vår visa).

                           väntan på färdtjänst

                           först på plats

                           förväntansfulla

                           shoppat&klart

Fyndade gjorde vi allt. Jag köpte en atlas, en bok om beuty genom tiderna och en "hemhjälp" samt Barbapappa och Nicke Nyfiken (de två sistnämnda är födelsedagspresenter till en gullunge jag känner).

Nattbokrea förgyller helt klart en måndag/tisdagsnatt i februari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0