katttant?

              katttant

(bild från old town cat house)

Det är nu det ska avgöras, ifall jag har katttantspotential eller ej.

Min bror frågade mig för någon vecka sedan om jag ville passa katterna när de åker till Thailand(!). Det lät som ett skämt och jag svarade reflexmässigt NEJ! Men av någon anledning ändrade jag mig efter lite funderande. Jag har alltid hävdat bestämt att jag INTE gillar katter, de är opålitliga och gör som de vill, man vet aldig var man har dem. Min kattuppfattning har kanske mest att göra med dåliga kattupplevelser som mest handlar om feta festingbitna stallkatter som fångar möss och leker och plågar dem mitt framför ögonen på mig. 

Så insiktsfull som jag vill vara, tänkte jag att jag ska ge de där kattorna en ny chans, innan jag bestämmer mig på riktigt.

Om två veckor kommer jag antingen avsky alla katter eller bli en katttant med 17-20 stycken i min lilla etta.

Loppan och Lillan (jag har för mig att de heter så) har två tuffa veckor framför sig och jag kan bara önska dem lycka till!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja du, Ällen från fjällen... Det ska bli jäkligt spännande att se vad de små liven har för inverkan på dig :)

2008-02-13 @ 17:23:52
URL: http://qarolinens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0