Universalmedel är toppen!

Detta är tredje försöket jag gör för att få till ett inlägg idag. De två tidigare har jag lyckats radera... grr! Idag handlar det i alla fall om universalmedel. Igår köpte jag min allra första flaska Perstorps ättika. Jag är imponerad av vad innehållet i denna ganska snygga flaska kan åstadkomma. Från och med nu ska jag alltid ha en flaska hemma, universalmedel tilltalar mig. Mina två andra favoriter är Elisabeth Ardens 8 hour creme och Smith's Rosebud salve (den jag köpte igår). Båda har samma användningsområden, torra läppar, torrsprickor, torr och irriterad hud i allmänhet. Anledningen till att man bör ha båda är att, Smith's Rosebud salve kommer i en vacker och praktisk liten burk som är perfekt att ha med sig i väskan, medan Elisabeth Ardens 8 hour creme finns i en större tub som passar bäst i badrumsskåpet och till större användningsområden. Åter till ättikan, vasken i köket och kaffebryggaren har redan fått sig vars en omgång. Vasken skiner och jag hoppas på riktigt gott kaffe till frukost imorgonbitti. Vidare ska missfärgningarna i toalettstolen få smaka på ättikan och kanske någon illaluktande gammal tröja.

Köket mitt blev rött idag. Det tog sin lilla tid och ännu en omgång behövs men det kommer bli riktigt najs.

Dagens bio blev inställd, vilket ledde till att jag inte hade en enda ursäkt för att skjuta upp träningen. Väl där blev jag lika förvånad som vanligt över hur fantastiskt det är att träna och att känna att kroppen fungerar som den ska. Glad och ganska trött gick jag hem och gjorde risotto á la familjen Larsson, det vill säga lök, köttfärs (i mitt fall qournfärs), ris och majs, med ketchup till. Resten av kvällen har mest spenderats framför tvn, det är ju onsdag vilket innebär "Bonde söker fru" och "Greys Anatomy.

Nu avslutar jag kvällen med lite yogi-te och soundtracket till Amélie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0