Sköna söndag

Det här är en bra söndag. Visst är det najs med fest och galej på lördagskvällar, men att slippa den där "dagenefter-känslan" med allt vad det kan innebära är inte fel heller. Så nu ångrar jag inte en sekund att jag tog en lugn stärkande lördagskväll framför teven.

                     image3

Emmi och jag gick en långprommenad i skogen igåreftermiddags. Det är fantastiskt skönt både för kropp och själ. Jag har verkligen börjat uppskatta den typen av motion som gör mer nytta än bara stärker musklerna. Det oroar mig lite att jag kanske inte kommer att hinna med poweryogan på tisdag.

Idag ska det fixas, förberedas och laddas! Imorgon börjar allvaret igen, en sexdagar lång arbetsvecka väntar mig. Dessutom har jag möten och ärenden som ska skötas efter arbetet och så invaderar målare min lägenheten. Det kommer att bli hårt men jag känner mig redo att anta utmaningen. Jag lyssnade på morgonpasset i P3 i förmiddags. Helgens ledord enligt Malin och Patti lyder: Ta dig själv på allvar. Det passar prefekt. Jag har redan diskat och städat toaletten, lite mer fixande väntar, men sen framåt kvällen ska jag slappa, mysa och njuta av lugnet före stormen. Det får dock bli en tidig kväll eftersom jag ska kliva upp i ottan imorgon.

Nu ska jag bege mig iväg till gymmet för att aktivera och väcka min kropp som har vilat från all form av träning i över en vecka nu.

Farvel farvel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0