sjukt är vad det är

Igår fick jag ett telefonsamtal. En man frågade om jag hade tappat mitt körkort. Nej sa jag, men när han sa mitt andranamn stelnade jag till och gick raka vägen till väskan i hallen och började rota. Mycket riktigt fanns där allt utom min plånbok. Jag blev alltså av med min plånbok i lördags, men hur!? Det har aldrig hänt, eller jag tappade mitt körkort i somras men då hittade jag det igen samma kväll, så det räknas inte. Trots allt hade jag tur, jag fick tillbaka allt redan idag, bortsett från 70 kroner. Någon som hade mindre tur är Emmi, hon blev av med hela väskan i lördgas och så vitt jag vet har hon inte fått igen den. Men hur är det möjligt? Varken Emmi eller jag brukar tappa bort saker, så min teori är att en tjuvusling besökt the Tivoli och slagit till när vi minst anat det. Sjukt är vad det är.

Mormor bjöd mig på middag idag, vegetarisk kalops. Mums filibabba smakade det! Svensk klassisk husmanskost hör inte till verdagsmaten precis, inte i mitt kök i varje fall.


                                                           

Denna vackra röda färg ska erövra min köksvägg på onsdag. Jag målade en provfläck idag, det blev rött på riktigt, jag gillar det. Till och med mamma tyckte den var snygg och trodde det skulle bli fint. Då kan det inte bli fel.

Imorgon ska jag åka till Köpenhamn. Jag ska shoppa, söka inspiration och bara mysa. En kjol skulle jag vilja ha och lite smått och gott. Urban Outfitters och Top Shop lockar lite extra.

Nu ska jag fixa te och mysa lite innan jag tar mig an min beauty sleep.

Go' Aften!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0