Jag har blivit lurad.

Jag äter fruktsallad istället för godis! Det är inte ofta det fungerar men just idag gör det så jag vill passa på att säga kommentaren när jag även kan mena vad jag säger:

- Frukt är godis!


Jag läste just Kitty Jutbrings krönika i dagens Atonbladet. Hon behandlade "urban legends" och berättade att hon köpt boken "Glitterspray" som handlade om just detta. Titeln "Glitterspray" väckte minnet av en insändare jag läst en gång för massa år sedan i någon tjejtidningen såsom Frida eller Veckorevyn. Insändaren handlade om en tjej som skulle till gynekologen och för att frächa upp sig där nere sprayade hon deodorant, trodde hon. Väl hos gynekologen kommenterade denne att det var trevligt att hon försökt göra sig fin men att det kanske inte var så bra för hennes underliv. Hon förstod inte riktigt kommentaren förrän hon kom hem och upptäckte att hon tagit glitterspray istället för deodorantspray. Jag kollade upp "Glitterspray"-boken och visst fanns denna historia med som en myt. Tänka sig att jag har gått runt och trott att detta var sant.  Hur snopet som helst!


Nu ska jag se Hairspray, orginalfilmen från 1988 med stjärnor som Debbie Harry och Ricki Lake, och självklart dricka yogi-te.

Bis Morgen!

Kommentarer
Postat av: Emil

en frukt skål med lite yoghurt slår aldrig fel på morgonen.

2007-10-25 @ 22:32:15
URL: http://fmil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0