Friugen, here I come!

Min lediga vecka är äntligen här, det är så jävla skönt! 8 dagar som jag kan göra precis vad jag vill med. Jag ska använda dem väl. Dagens uppgift får bli att göra upp en lista över vad som ska uträttas, vad som måste prioriteras och när jag ska göra vad. Så här på rak arm kan jag i alla fall avslöja att det med all sannerlighet blir en tripp till Köpenhamn, CV-skrivande, mycket pyssel i lägenheten, fotograferande, träffa familj och vänner, gå på bio, shopping, träna och motionera och laga riktig mat.

Jag saknar Malin i morgonpasset idag, var är hon? Inget ont om ersättaren Lovisa men jag vill dela söndagsförmiddagen med Malin och Patti.

Igår var det utgång i Helsingborg med Emmi, det var riktigt najs! Emmi vet hur man festar, det gillar jag. Sen blev jag positivt överraskad av the Tivoli, som jag inte besökt på 3-4månader. Musiken svängde ordentligt, det var lagom mycket folk och många kära återseenden av tivoli-vännerna" , de som man bara träffar och umgås med där. Dessutom var självaste Pengabrossan där. Jo det är sant, han hade spelat tidigare på kvällen och hängde sen på nattklubben med en öl i näven och en tramsig tunn mössa på huvudet. Jag har alltid tänkt mig honom som en lång och rejäl kille, men i verkligheten är han ganska liten och nett. Men kändiskåt som man är (jag vet att det inte är något att vara stolt över, men jag står i alla fall för det) blev jag inte besviken utan tvärt om ganska imponerad.

Morgonpasset är slut och därmed är morgonen över. Nu är det dags att göra sig i ordning för att träffa syster Anna, hennes lille Carl och pappa.

Bis später!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0