Det är så det ligger till.

Så här får bloggen se ut tills vidare. Jag måste skaffa mig lite mer kunskap om programmering innan jag kan få till den där riktigt personliga touchen.

Efter en veckas paus från arbetet börjar jag komma ikapp mig själv. För en vecka sedan var jag sjuk, hade tappat bort "glöden" och saknade all form av inspiration till livet. Nu är det annorlunda. Veckan som gått har bjudit på vila och avslappning men har även lett till ett antal nya projkekt:

Lägenheten, den ska bli som ny. Allt startade med trasiga lysrör i badrummet. Fastihetsskötaren Jeppe kom och fixade det, han lagade även toaletten tillsammans med en rörmockare. Nu läcker det inte längre vatten på golvet. Jag blev inspirerad och ringde till hyresvärden och frågade hur det gick med renoveringsprojektet av min lägenhet som jag väntat på i snart två år. Som en skänk från ovan skickades målarna Ronnie och hans kompanjon hem till mig med färg- och tapetprover. På tisdag ska de skrida till verket. Sist men inte minst har jag shoppat och fixat lite nya prylar. Svarta handdukar till badrummet, kuddar till soffan (jag har sytt själv), lackhyllor från IKEA och slutligen är stringhyllan på plats. Emmi föreslog en sådan i min lägenhet för säkert ett år sedan. Jag har funderat sedan dess, men nu sitter den stadigt på väggen. Pappa slet sig svettig när han skulle borra upp den, Han var stressad och höll antagligen vattenpasset upp ned, när han måttade, för efter första försöket var hyllan allt annat än lodrät.

Arbetet, jag tänker inte bli långvarig på mitt nuvarande arbete. December ut, that's it!

Bloggen är startad.


Nu måste jag titta lite på färgpoverna och fundera på hur jag vill ha min lägenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0