Jag ser det snöa!

Lördag och I love it!

Min mobils försvinnande förra helgen inspirerade mig. Jag blev inte speciellt irriterad av att den försvann, med alla gamla nummer och sms från förr, det var snarare en skön känsla som infann sig. Att tappa bort mina saker har alltid varit en stor skräck för mig och jag har därför alltid hållt krampaktigt i min ägodelar.  Det samma har alltid gällt livet i övrigt, jag är ofta rädd för förändringar små som stora och tror att det är bekvämast när allt är precis som vanligt. Men det leder ju tyvärr inte till mycket, utan det som gör livet intressant och värt att leva är ju förändringar, utmaningar och att ta lite riskar. Så förlusten av telefonen ledde till en insikt och uppmaning: 
-Var inte rädd för att släppa det det gamla, utan lev i nuet! 

Det snöar ute, jag är glad att jag slipper jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0