Mamma Ball

Jag bjöd mamma på lunch idag, asiatisk linssoppa svängde jag ihop. Morgonen startade dock inte som den skulle. 8.00 var det meningen att min väckarklocka skulle ringa, men det gjorde den inte. Jag vaknade och såg att det var ljust som på dagen utanför fönstret. Snabbt kunde jag konstatera, samtidigt som paniken växte, att klockan var kvart över tio. Jag som skulle ha hunnit tvätta, städa och handla på MAXI såhär dags. Jag fick helt enkelt lägga benen på ryggen och springa till Hemköp och raffsa ihop ingredienserna till soppan. Sen hem och kombinera matlagning med snabbstädning. Mamma dök upp strax innan tolv och ca tio minuter senare stod soppan på bordet. Det blev riktigt gott faktiskt, mamma åt mycket, det är ett gott betyg.

Vi pratade mer än på länge, mamma och jag. Vi hade rätt ball. När mamma berättar saker om sig själv kan man oftast inte låta bli att skratta för hon är allt ganska knasig. Men det knasigaste av allt är att jag känner igen mig på pricken i mycket av hennes små egenheter. Vi är nog mer lika än jag vill erkänna. Sådan mor sådan dotter, ja så är det nog allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0