Julefrukost i Hornbæk



Stil är kanske inte danskarnas starka sida, men det är gry i dem. Det är det verkligen!

Kvällen startade med mingel i pakkerummet och fikarummet. Snacket kretsade oavbrutet kring jobbet. "Vad gör jag här?" tänkte jag, eftersom jag inte längre är en del av det. Men snart var jobbet bortglömt. Stämningen var hjärtlig, smørrebrøden utsökta och ölen av märket Wiibroe. Vi rafflade (spelade tärning) om paket, jag vann hela tre stycken!

Folk som jag knappt hört prata tidigare berättade halva sina livshistorier. Ett par blev smått överförfriskade och fick köras hem i bil. Vid midnatt var festen på posthuset över och jag blev övertalad av damerna och Peter att följa med på "værdshus" inne Hornbæk.

Halv tre följde Aase mig till nattbussen och jag begav mig tillbaka till mitt liv. Denna kväll/natt är en upplevelse jag sent kommer att glömma. Tack mina danska vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0