It's a must, a christmasmust!

Kom precis hem från Aktiverum. Jag har fått ett nytt träningsprogram att sätta musklerna i. Magnus, instruktören, var till belåtenhet. Han lärde mig hur man gör negativa sit ups, som om sit ups någonsin skulle vara positiva(!?) åtminstone inte i min värld. Men de där negativa sit upsen verkade fungera för mig, man rullar långsamt ner och går snabbt upp, skonsammare för ryggen. 

           It's a must

I söndagskväll kom Caroline på besök vi drack mustalinen (annat ord för julmust i Carolines knasiga släkt!) och krängde i oss en och annan godisbit. Sedan spelade vi supermario world resten av kvällen och halva natten, fasen va roligt det är! 

                                                      

De senaste dagarna har jag hamstrat lite julstuff och igår blev det hela två julfikor. Först hos Caroline igårförmiddag, hon hade både mjuk pepparkaka och hårda och så lussebullar förstås. Vår tanke var att gå en långprommenad med vovven Fia och fika lite snabbt efteråt innan Caroline åter skulle bege sig till Växjö. Men det var pissväder så det blev en liten runda och en lååång fika! Sen efter 3 kom Anna och Carl förbi och då blev det te och pepparkakor igen. Carl gillar papparkakor!

            pepparkaksCarl

Trots att det inte blev mycket till träning idag, 5 minuter motionscykel och sen bara testträning av alla de nya övningarna, så känner jag mycket piggare, rensad i hjärnan och laddad med ny energi. Så nu ska jag fortsätta med garderobsrensningen och ikväll blir det banne mig yoga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0