Helgen v. 48

Glögg och pepparkkakor till fika. Mums!

 image34 

December har börjat bra. Gårdagen startade med en shoppingtur i stan med Caroline. Det var storm och regnet öste ner när vi begav oss. Men jag fällde bara upp mitt gaypride-paraply som jag fått av Emmi, och ovädret förvandlades till en fuktig sommarbris. Det blev shoppat lite av varje, ny röd ögonskugga, ett rosa nagellack, en röd väska och årets första julklapp, sälvklart till lille Karl. Vi shoppade effektivt, vädret var inte optimalt. Ganksa snart hamnade v på Ebbas där vi åt mackor.

                                                  

Kvällen tillbringades i Lund med systrarna Söderberg med bekanta. Lika trevligt, gott och mysigt som vanligt. Det bjöds på allt från glögg,vin och likörer till morotssoppa, risotto på svart ris och världens godaste paj, pecannötpaj. Natten avslutade på Moods. Finally kom vi dit, det har talats mycket om detta ställe i Lund, med samma ägare som Pl 13 i Helsingborg. Moods var bra, lite rymligare än Pl 13 och inte lika hög ljudvolym. Men att önska musik var omöjligt, så helgen v, 48 uteblev.  Bad!

                                              

I eftermiddags var systern min, lille Karl och jag på MAXI. Målet var 2 julskivor för 99:-. Karl somnade i vagnen och tur var det, för det tog tid att välja. Men det slutade med en gammal skiva med ABBA-Agneta som vi mindes från det att vi var små och en nyare med Ainbusk för att stötta det gotländska arvet. Givetvis blev det mer shoppat än skivorna. Jag har bunkrat upp med pepparkakor, julmust glögg och lite annat smått och gott!

Ikväll blir det mys för hela slanten. I like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0