festfin

Jag har just invigt min starkvinsglögg till tonerna av Amélie-soundtracket. Glögg är inte så gott som jag vill att det ska vara. Men skam den som ger sig! Jag ska lära mig, har man lärt sig dricka kaffe, öl och snaps så ska väl glögg också gå. Skål!

Jag badade i eftermiddgas för att göra mina spända vader en tjänst, men det hela slutade med översvämmning i hela badrummet. Jag hatar det och det är inte första gången. Är det det som kallas avslappning. Nej! På måndag blir det till att ringa hyresvärden. Som om badrumsöversvämning inte vore nog så har även rören under vasken i köket också börjat läcka. Why?

Nu är jag i alla fall redo att bege mig till julefrukosten. Naglarna är röda till en i övrigt off white och grå outfit. Mat, dryck och lek(!?)  på danskt vis på posthuset i Saunte väntar, resten av kvällen är oviss. Det kan sluta hur som helst.

Ju mer glögg man får i sig desto bättre går det. Ett litet konstaterande bara.

Nu måste jag kila. Farvel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0