elins definition av frihet

           frihet

Gårdagen var helt fantastisk. Jag var och hälsade på Amélie och alla hennes djur i Östraby. Vädret var strålande, lite kyligt men solen sken från en klar himmel. Som planerat åkte vi över till Martina (en kompis till Amélies) och lånade lite hästar och red ut på en härlig tur. Jag var smått nervös först, det är trots allt 2,5 år sedan jag satt i sadeln sist. Men den 26-åriga New Forest-ponnyn Sandy som jag fick rida på, ingav förtroende. Efter en baktung uppsittning kände jag mig som fisken i vattnet. Hästarna var laddade och vi lika så, så turen bjöd på ett antal flängiga galopper. FAAN vad jag har saknat detta! Det väckte många minnen, hästarna var ju mitt liv under hela tonåren. Ett liv jag nästan förträngt nu, det var enklast att göra så efter att jag sålt min bäste vän. Nu är jag helt klart sugen på att ta upp det igen.

Efter lite stärkande fika var det dags att hjälpa Amélie att ta julkortsbilder.

           julkortsfotograferande

Amélies nye häst Mister är lite för liten (ung) för att posera tillsammans med de andra djuren så han får vara med på en egen.

           lille Mister

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0